Legendar på pitchrunda

23 maj, 2008 kl. 0:26 | Publicerat i Injo 2008 | 1 kommentar
Etiketter: , , ,

Tony Perkins, grundare och redaktör för Alwaysonnetwork.com (Sajten offline i skrivande stund) och den legedariske skaparen av Redherring.com, konstaterar att det är vanligare att chatta/instant messaging än maila om man är under 25 år. Han visar sedan en video om vilka kommunikationsmedel som är viktigast. Internet, cellphone, dator, iPod är det kidsen vill ha – såklart.

– TV is going down, radio is going down, analyserar ungarna och Perkins funderar över dem som riskkapitalister. Hans tips för framgång:

– 80 procent av materialet  bör aggregreas.

– 20 procent vara unikt för din sajt.

– Öppna för deltagande.

– Communitydrivet.

– Target the IM generation.

– Mobilen är den nya prylen.

– Mer video!

Han pitchar ett eget verktyg för att bygga sajter utifrån denna formel.

 

 

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. ”Alwaysonnetwork.com (Sajten offline i skrivande stund)” How ironic.🙂


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

%d bloggare gillar detta: