Kollektivist, javisst!

26 juni, 2008 kl. 16:40 | Publicerat i Reboot10 | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , ,

De flesta av våra mest betydande livsögonblick är tillsammans med andra människor, så varför designas så mycket för individer idag?

Vettig fråga från Martin Ludvigsen som talade om Design for the collective user’s experience med många exempel i mindre digitala gränssnitt.

Ett kul exempel kom från Rom. Den staden präglas enligt Martin av hyperprofessionaliserad turism, vilket gör att så gott som allt kontakt med romare blir via plånboken.

Lösningen? Ett projekt där turisterna fick T-shirts med karta upptryckta på ryggen som bärarna inte kan se, istället får de fråga andra om hjälp och kommer på så sätt i kontakt med andra.

Nu jobbar Martin med en digital lösning för idrottsevenemang. Jag ska försöka leta upp honom och fråga honom mer om det och Glubbin – mobillösningen för klubbkids.

/Gustav Svensson

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej. Jeg var nødt til at tage hjem tidligt fra Reboot, så vi fik ikke mulighed for at snakke der, men hvis du er interesseret skal du bare skrive.
    Glubbin er en spændende mobile up-start som jeg arbejder med som ekstern konsulent.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

%d bloggare gillar detta: