Konsekvenserna av ”fritt” och ”gratis”

27 juni, 2008 kl. 10:51 | Publicerat i Reboot10 | Lämna en kommentar
Etiketter: , ,

Kommer in sent på Jerry Michalskis http://www.socialtext.com/about/boardmembers/jerry-michalski från http://www.sociate.com föreläsning ”Thinking through free”.
Du kan dock se och höra Michalskis föreläsning på
http://businessbydesign.lidne.com/index.php/businessdesign/blog/reboot_live

Han berättar om hur ”free” påverkar affärsmodeller, undervisning, innovationer, samhället, ja det mesta i vår omgivning och påminner om att människor från att tidigare ha betraktats som en fruktad ”mobb” nu är ”intellgent crowds” som schysst behandlade är en motor i all utveckling.

Flödet av idéer, människor och möjligheten att knyta ihop kunskaper och erfarenheter påverkar till exempel strategier för företag. Glöm strategier. Lyssna noga och genomför perfekt.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

%d bloggare gillar detta: