”Action speaks louder than six words”

28 augusti, 2008 kl. 10:27 | Publicerat i GRID08 | Lämna en kommentar
Etiketter: , ,

Inför konferensen hade alla fått i uppdrag att skriva varsin six word memoir. (Ni vet, som Hemingways: ”For sale: Baby shoes. Never worn.”)

Memorarerna trycktes upp på knappar som man bar på sig, så att vi skulle ha något att mingla kring. Förvånansvärt många av de människor som inbjudits till konferensen därför att de är så himla kreativa sa olika varianter på: ”jag la fem minuter på den här, den är skitdålig”. Ungefär som när man sprang hundra meter i mellanstadiet: ”det här är mitt långsammaste”.

Jag ba: ”jag jobbade rätt mycket på min, men den är i alla fall bra”.

/Kinga Sandén

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

