”Primetime” på digital primetime

30 april, 2013 kl. 18:45 | Publicerat i Övrigt | Lämna en kommentar

Anna Rastner, redaktionschef Expressen Digitala Medier, berättade om Expressens TV-satsning. 15 – 20 videoklipp publiceras per dag och är en blandning av egenproducerat och inköpt men programformat och live-sändningar har fått en alltmer framträdande plats.

Live-programmet ”Primetime” tillkom efter att man såg hur trafiken det senaste året förändrats och ökat kraftigt på kvällarna, en ny ”primetime”-slot hade uppstått på webben. Konceptet presenterades mycket elegant för INMA-delegaterna med en sändning av Anna Jernberg Carlsson från studion i Stockholm där man också klippte in en kamera från kongressgolvet till allmän munterhet och applåder.

En story är inte längre ”exklusiv” och går bara i print. Kan lika gärna gå först i TV och följas upp i print med hänvisning till kommande kvälls direktsändning.

Primetime är ett projekt för hela tidningen. Alla kan engageras beroende på vilka nyheter som är aktuella. Prerolls, banners och sponsorer är intäktskällor. Detta år går de digitala intäkterna upp 186 procent – det gavs dock inga handfasta siffror för i år respektive förra året.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

%d bloggare gillar detta: